Warfortalent

๐–๐š๐œ๐ก๐ญ ๐ž๐ž๐ง๐ฌ ๐ž๐ฏ๐ž๐ง... ๐ฆ๐จ๐ž๐ญ๐ž๐ง ๐›๐ž๐๐ซ๐ข๐ฃ๐ฏ๐ž๐ง ๐ง๐ฎ ๐จฬ๐จฬ๐ค ๐ฌ๐จ๐ฅ๐ฅ๐ข๐œ๐ข๐ญ๐ž๐ซ๐ž๐ง?

May 01, 2025โ€ข1 min read

๐–๐š๐œ๐ก๐ญ ๐ž๐ž๐ง๐ฌ ๐ž๐ฏ๐ž๐ง... ๐ฆ๐จ๐ž๐ญ๐ž๐ง ๐›๐ž๐๐ซ๐ข๐ฃ๐ฏ๐ž๐ง ๐ง๐ฎ ๐จฬ๐จฬ๐ค ๐ฌ๐จ๐ฅ๐ฅ๐ข๐œ๐ข๐ญ๐ž๐ซ๐ž๐ง?

Ik las zonet een artikel over het onderzoek van Melina De Dijn (Katholieke Universiteit Leuven (KU Leuven)), en wow โ€“ het zette me echt aan het denken.

Blijkbaar zijn sollicitatiegesprekken tegenwoordig tweerichtingsverkeer geworden. Niet langer enkel de kandidaat die zich moet bewijzen, maar ook de werkgever die overtuigend moet zijn. En eerlijk? Zoals ze in Vlaanderen zeggen: 'Mijn frank viel.' Ik herken dit helemaal!

In deze "War for Talent" stellen kandidaten zรฉlf vragen, checken ze of onze cultuur matcht met hun waarden, en willen ze weten hoe het voelt om รฉcht bij ons te werken. De rollen zijn dus aan het verschuiven.

Deze video zegt het perfect (en ja, het is een tikkeltje dramatisch ๐Ÿ˜…):
๐Ÿ“ฝ๏ธ ๐Ÿ‘‰ The War for Talent
https://lnkd.in/eQxXkeZ5

Het is bijna alsof wij nu moeten solliciteren. En weet je? Misschien is dat net gezond. Daarom doen we er goed aan om alvast onze elevator pitch goed voor te bereiden. ๐Ÿ˜‰


HR Manager | Social Recruting | Business Strategy | Employer Branding | Data & Process Optimization

Clรฉlia Comes

HR Manager | Social Recruting | Business Strategy | Employer Branding | Data & Process Optimization

LinkedIn logo icon
Back to Blog